پزشکی

در این وبلاگ مطالب و موضوعات به روز پزشکی برای شما قرار داده خواهد شد

پزشکی

در این وبلاگ مطالب و موضوعات به روز پزشکی برای شما قرار داده خواهد شد

تاثیر صبحانه مقوی بر سلامتی

صبحانه یکی از وعده‌های غذایی مهمی است که معمولا اکثر مردم آن را به دلیل کمبود وقت یا هر دلیل دیگری جدی نمی‌گیرند و برخی اصلا آن را میل نمی‌کنند. اهمیت صبحانه در افرادی که رژیم غذایی برای لاغری یا حتی چاق شدن دارند اهمیت بسیار بیشتری دارد. در این مقاله قصد داریم تا با تاثیر صبحانه بر لاغری و انواع صبحانه مقوی آشنا شویم.

 
ادامه مطلب ...

بررسی واریس بیضه

بیماری واریکوسل یکی از بیماری‌های شایع میان مردان است (حدود بیست تا سی درصد از جامعه مردان)، بیماری واریکوسل در واقع واریس بیضه است و یکی از مواردی است که مردان را دچار اختلالات نازایی می‌کند. مانند واریس‌های دیگر، در این بیماری هم بیمار احساس می‌کند رگ‌هایی بزرگ‌تر از سایز طبیعی روی بیضه وجود دارد. در این مقاله قصد داریم درباره بیماری واریس بیضه صحبت کنیم و شما را با علت پیدایش و روش‌های درمان آن آشنا کنیم.

  ادامه مطلب ...

بررسی کامل سندرم آپرت

سندرم آپرت یک اختلال ژنتیکی نادر بوده که در آن مفاصل جمجمه نوزاد تازه متولد شده خیلی زود به هم متصل می‌شوند. این نوع از سندرم باعث اختلالات چهره و جمجمه شده و می‌تواند منجر به مشکلات بینایی و دندان گردد. سندرم آپرت همچنین می‌تواند باعث اختلال در انگشتان دست و پا شود. این مقاله به معرفی کامل سندرم آپرت، علائم، علت‌ها و راهکارهای درمانی آن خواهد پرداخت.

 
ادامه مطلب ...

جعفری فرنگی و بررسی خواص آن

جعفری فرنگی یکی از گیاهان متعلق به خانواده چتریان است که شباهت بسیاری به جعفری معمولی دارد. این گیاه علفی که یک ساله است بومی کشورهای اروپایی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین شرایط رشد برای این گیاه خاک مرطوب و غنی است و به همین دلیل شما می‌توانید این سبزی را بیشتر در کشورهای اروپایی مشاهده کنید. بوی جعفری فرنگی شباهت بسیار به رازیانه دارد و از همین رو عده‌ای آن را با رازیانه اشتباه می‌گیرند. طعم و عطر خاص این گیاه باعث شده است تا امروزه در بسیاری از رستوران‌های مطرح دنیا از این ماده به عنوان چاشنی و طعم دهنده اصلی غذاها استفاده شود. برای آشنایی بیشتر با خواص این گیاه ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

 

ادامه مطلب ...

بیماری رینوفیما چیست؟

رینوفیما یک اختلال پوستی است که سبب قرمزی، تورم، بزرگی و لقاح بینی شده و در حقیقت نوعی از بیماری روزاسه محسوب می‌گردد. روزاسه یک بیماری پوستی التهابی است و برخی افراد مبتلا به رینوفیما ممکن است علائم بیماری روزاسه را تجربه نمایند. این بیماری در دوران بزرگسالی رخ داده و موجب برجستگی، التهاب مزمن و قرمزی پوست صورت خصوصا در قسمت گونه‌ها، چانه و بینی خواهد شد. برخی از علائم بیماری روزاسه پس از مدتی کاهش می‌یابند اما افراد مبتلا به رینوفیما با گذشت زمان شاهد رشد بیشتر بینی خود می‌باشند. محققان بر این باورند که رینوفیما می‌تواند به دلیل روزاسه درمان نشده پدیدار شود.

 
ادامه مطلب ...