پزشکی

در این وبلاگ مطالب و موضوعات به روز پزشکی برای شما قرار داده خواهد شد

پزشکی

در این وبلاگ مطالب و موضوعات به روز پزشکی برای شما قرار داده خواهد شد

معرفی برخی از اسیدهای آمینه ضروری

بدن برای حفظ سلامتی و داشتن عملکرد طبیعی نیاز به 20 اسید آمینه متفاوت دارد. تعداد 9 مورد از این اسید آمینه‌ها از طریق مواد غذایی مانند گوشت، تخم مرغ، سویا، گندم سیاه، توفو و لبنیات به دست می‌آیند. اسیدهای آمینه ضروری ترکیباتی هستند که برای ساخت پروتئین به هم می‌پیوندند. زمانی که فرد غذای حاوی پروتئین را می‌خورد، سیستم گوارش آن پروتئین را به اسیدهای آمینه تجزیه می‌کند، سپس بدن اسیدهای آمینه را به روش‌های مختلف برای انجام عملکردهای بدن با هم ترکیب می‌کند. بدن یک فرد سالم می‌تواند سایر اسیدهای آمینه را که 11 عدد می‌باشد، تولید کند، بنابراین معمولا آن‌ها نباید از طریق رژیم غذایی وارد بدن شوند.

  

انواع مختلف اسیدهای آمینه ضروری

اسید آمینه باعث ایجاد عضلات، واکنش‌های شیمیایی در بدن، حمل مواد مغذی، جلوگیری از بیماری و انجام وظایف دیگر می‌شود. کمبود اسید آمینه می‌تواند منجر به کاهش ایمنی، مشکلات گوارشی، افسردگی، مسائل باروری، سلامت روانی پایین، رشد آهسته در کودکان و بسیاری از مسائل دیگر مرتبط با سلامتی شود. هر یک از اسید‌های آمینه ضروری در بدن نقش متفاوت دارند و علائم کمبود آن‌ها در بدن به ترتیب متفاوت است. انواع مختلفی از اسید‌های آمینه ضروری وجود دارند که در زیر به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

√ لیزین: لیزین نقش حیاتی در ساخت عضلات، حفظ قدرت استخوان، کمک به بهبودی ناشی از آسیب یا جراحی و تنظیم هورمون‌ها، آنتی بادی‌ها و آنزیم‌ها دارد، همچنین ممکن است اثرات ضد ویروسی داشته باشد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب تحقیقات زیادی در مورد کمبود لیزین وجود ندارد، اما تحقیقات انجام شده بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که کمبود لیزین می‌تواند به فشار ناشی از استرس منجر شود.

لینک کامل مقاله: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.