پزشکی

در این وبلاگ مطالب و موضوعات به روز پزشکی برای شما قرار داده خواهد شد

پزشکی

در این وبلاگ مطالب و موضوعات به روز پزشکی برای شما قرار داده خواهد شد

هیپرولمی چیست ؟

هیپرولمی نوعی بیماری است که در آن میزان مایعات در خون بیش از حد زیاد است. این بیماری با عنوان بیش حجمی مایعات نیز شناخته می‌شود. اگر چه بدن برای سالم ماندن به مایعات زیادی نیاز دارد، اما مقدار بیش از حد آن نیز می‌تواند موجب عدم تعادل شده و خطرناک باشد. هیپرولمی معمولا از یک مشکل سلامتی پایه نشات می‌گیرد، با این حال هیپرولمی خفیف می‌تواند پس از خوردن مواد غذایی حاوی سدیم بالا یا بر اثر تغییرات هورمونی رخ دهد. در صورتی که هیچ مشکلی در سلامتی فرد وجود نداشته باشد، هیپرولمی خفیف معمولا به خودی خود حل می‌شود. این بیماری در اغلب مواقع و در صورت تشخیص زودرس قابل درمان است، اما علت اصلی آن باید به منظور جلوگیری از تکرار بیماری، مشخص شود.

  

بررسی علل ایجاد بیماری هیپرولمی

هیپرولمی معمولا از وجود بیش از حد سدیم (نمک) در بدن نشات می‌گیرد. زمانی که میزان نمک در بدن زیاد باشد، بدن برای حفظ توازن، آب را احتباس می‌کند. به گزارش مجله پزشکی آسان طب هیپرولمی معمولا به علت وجود اخلال در تنظیم سدیم و آب رخ می‌دهد، اما عوامل دیگری نظیر مصرف داروهای خاص یا وضعیت‌های پزشکی نیز می‌توانند دخیل باشند.

√ نارسایی احتقانی قلب: نارسایی احتقانی قلب یک بیماری است که در آن قلب نمی‌تواند به اندازه کافی خون را برای برآورده ساختن نیازهای بدن پمپ کند. هنگامی که قدرت پمپاژ خون در قلب کاهش یابد، کلیه‌ها به درستی کار نکرده و همین مسئله منجر به افزایش بیش از حد مایعات در بدن می‌شود. نتایج یک مقاله نشان داده است که هیپرولمی در افراد مبتلا به نارسایی مزمن قلبی رایج بوده و برای برخی از افراد، این بیماری حتی پس از درمان نیز به طور کامل از بین نمی‌رود.

لینک کامل مقاله: آسان طب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.