پزشکی

در این وبلاگ مطالب و موضوعات به روز پزشکی برای شما قرار داده خواهد شد

پزشکی

در این وبلاگ مطالب و موضوعات به روز پزشکی برای شما قرار داده خواهد شد

بررسی سندرم مچ دست یا سندرم تونل کارپ

سندرم تونل کارپ یا سندرم تونل کارپال Carpal tunnel syndrome یک بیماری دردناک و پیشرفته بوده که در نتیجه فشردگی عصب میانی در ناحیه تونل کارپال ایجاد می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به سوزن شدن، سوزش، خارش و بیحسی کف دست و انگشتان به ویژه انگشت شست اشاره کرد. موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی، سندرم تونل کارپ (CTS) را به عنوان رایج‌ترین و شناخته شده‌ترین عصب‌های نوروپاتی که در آن عصب‌های محیطی بدن فشرده یا آسیب دیده هستند، توصیف می‌کند. در این مقاله قصد داریم سندرم تونل کارپ را مورد بررسی قرار دهیم.

 
ادامه مطلب ...

ارائه اطلاعاتی در رابطه با بیماری پلاگر

بیماری پلاگر از سطح پایین نیاسین (ویتامین B3) نشات می‌گیرد اما کمبود تریپتوفان (نوعی اسید آمینه)، ویتامین B6، ویتامین B2 و آهن نیز در بروز این بیماری نقش دارند. بیماری پلاگر در صورت عدم درمان بسیار جدی شده و می‌تواند کشنده باشد. پلاگر اغلب در مناطقی که دچار فقر، قحطی و سوء تغذیه هستند، رخ داده و می‌تواند افرادی که مقدار ناکافی از پروتئین‌های حیوانی دریافت می‌کنند را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. این بیماری بیشتر در بزرگسالان وجود دارد و در نوزادان و کودکان به ندرت رخ می‌دهد.

 
ادامه مطلب ...

بررسی کامل نفریت حاد

کلیه شما فیلترهای مهم بدنتان به حساب می‌آیند، این بخش مهم از بدن که به شکل لوبیا می‌باشد دارای یک سیستم حذف مواد زائد پیچیده بوده و بر اساس اعلام رسمی موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارش و کبد در طول روز 120 الی 150 کیلوگرم خون را تصفیه کرده و به میزان 2 کیلوگرم مواد زائد و اضافی را حذف خواهند کرد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کلیه‌ها ایجاد گردد نفریت حاد نام دارد، این مشکل زمانی ایجاد خواهد شد که کلیه ملتهب شود. اینطور که پیداست نفریت حاد دارای دلایل گوناگونی بوده و در نهایت نیز امکان دارد منجر به نارسایی کلیه گردد، در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارزیابی نفریت حاد بپردازیم.

 
ادامه مطلب ...